Saunastappenplan

30 Mei 2018

STAP 1: Douchen 

Wie met een proper lichaam de sauna ingaat, kan beter genieten van de voordelen van het warmtebad. Neem dus bij aankomst en na elk toiletgebruik een warme douche en droog je goed af alvorens de sauna in te duiken. 

 

STAP 2: Opwarmen 

Start je bezoek met een warm voetbad of vijf minuten in de jacuzzi. Zo kan je stilletjesaan opwarmen en je lichaam voorbereiden op de hete sauna. 

 

STAP 3: Sauna 

Geniet ongeveer 10 minuutjes van de sauna. Op de hoogste banken is het het warmst. Zorg ervoor dat je lichaam volledig op een handdoek rust. Probeer de laatste minuten rechtop te zitten om de bloedcirculatie weer op gang te brengen. 

 

STAP 4: Afkoelen 

Reken om af te koelen evenveel tijd als de tijd je doorbracht op de saunabanken. Maak een wandeling in openlucht en adem goed in en uit. Spoel je af onder de koude douche, van je voeten naar je hoofd. De echte durvers springen hierna nog in het koude dompelbad. 

 

STAP 5: Rusten 

Je lichaam heeft nood aan minstens een kwartiertje rust. Leg je in het zonnetje of in een van onze gezellige relaxatieruimtes. Lees een boek, maak een wandeling of droom even weg. Rusten is een belangrijk deel van het saunarondje. Daarna kan je opnieuw met stap 2 beginnen.